tisdag 16 mars 2010

Warm heart of Africa

Jag håller på och utforskar mitt navelchakra. Navelchakrat styr personligheten och din relation till dig själv. Obalans ger dig osäkerhet, bristande tillit till din egen förmåga, svårigheter att sortera och systematisera saker, svårigheter att kommunicera till andra vem du är. Överaktivt navelchakra ger dig prestationsångest och övertro på din förmåga eftersom du inte är grundad i de två andra chakrana som är bas, jord och substans.

Allt det här stämmer in på mig. Dessutom har jag ofta problem med magen. Vilken slump då att chakrat är beläget i ryggrden där bröstbenet går ihop med ryggraden. Energi från chakrat strömmar ut från detta centra och påverkar matsmältningen, diafragman, bukspottskörteln, gallan mm. Min mamma dog av cancer i gallgångarna. Det spred sig till hela hennes mage innan man hann upptäcka det. Hon led av samma psykiska problem som jag, osäkerhet som överkompenserades med hjälp av prestationer. Jag tror att det hänger ihop.

Jag tänker inte gå samma öde till mötes. Jag ska gå till botten med det här och rensa ut all skit inuti. Jag är på god väg, men det är svårt. All respekt åt kroppen, den förändrar sig inte i första taget. Men jag tänker inte ge mig.

Kram från Tinnitus, som har ett möte med döden

3 kommentarer:

  1. Vart hittar du din chakra info? Böcker? Kurs?
    Sjukt spännande...Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! Det finns massa sidor på nätet, jag tyckte det stod en del bra saker på den här sidan tex:
    http://paranormal.se/topic/solarplexuschakrat.html
    Kram!

    SvaraRadera