lördag 27 februari 2010

All shook up

http://www.youtube.com/watch?v=AqsX7xQWRoU

Jag vill inte inordna mig. Det är det som min inre strid handlar om. Jag tycker inte om att inordna mig. System är begränsande. de är skapade av människor och således bristfälliga. Inget system kan passa mig perfekt. Det måste ha en enorm flexibilitet för att kunna appellera till mig.

Ayurvedan är ett system som jag kan relatera till. Där finns både komplexitet och enkelhet. Naturvetenskapen, Humanioran, där finns det för mycket strider. Jag tycker inte om strider. I så fall endast för att riva ner broar mellan människor. Det kan jag tänka mig att strida för.
jag ska riva alla mina broar inom mig. Sen ska jag riva alla era.

Ayurvedan tar upp inre konflikter på att sätt som är väldigt typiskt för andan i traditionen. Där menar man att vi vill alla ha mer av det som vi naturligt dras till och att för mycket av det goda får oss ur balans. Alltsåborde jag strukturera mig och inte sitta här och kaosa.. Är ett sätt att tolka det på. Men kanske är det skillnad på form och innehåll. Kanske kan jag kaosa på ett strukturerat sätt? Oh, det här är flummigt men bra, hoppas jag kan bringa klarhet i vad jag menar..

kram från Tinnitus, som inte riktigt kan släppa taget om det som gnager inuti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar