torsdag 10 september 2009

Beast

Läste idag att barn söker kontakter på nätet, trots att de är medvetna om faran. Varför? Jo, tydligen för att de känner sig så ensamma och är i desperat behov av bekräftelse. Det är så sorgligt att jag nästan går av på mitten.

Läste också att Berlusconi flirtar öppet med facisterna och att han avskaffat asylrätten.

Och så läste jag att de som är farligast är inte de principfasta fanatikerna utan kappvändarna.

Jag ska gå med i Bris och Rädda barnen. Det här håller inte. Jag måste göra något. Något mer. Så mycket jag bara kan. Skitvärld. Skitsystem. Skitåsikter. Läste också att man gjort studier som visar att ekologisk odling ibland är en större belastning för miljön än konventionell odling. Gissa om många latrövar och fri marknadsivrare får vatten på sin kvarn nu. Suck..

Nu ska jag gå och sova. Och inte tänka på allt som är skit med världen, utan allt som är vackert som leenden, omtanke, längtan och träd.

Godnattkramar från Tinnitus
(som önskar dig en god natts sömn full av värme och tröst)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar