lördag 5 december 2009

Rock your body

Det brinner inuti mig. Det kan vara kaffet. Det kan vara drömmen inatt. Det kan vara det faktum att det är sex månader sen jag hade sex. Det kan också kvitta vad det är, det är bara svårt att veta vad jag ska göra med branden. Jag vill ha sex, det är väl det enklaste sättet att göra av med den. Och härligaste:) Men i brist på manligt sällskap så skriver jag ett inlägg..

I äldre yogaskrifter kan man läsa att man som god yogi bör praktisera avhållsamhet (Asteya). Man menade att utlösningen, orgasmen var ett så stort energiutlopp att man förlorade kraft som kunde användas att söka Gud istället. Det var okej för man och kvinna att ha samlag för att producera avkomma, men i övrigt skulle man leva i celibat.

Jag tror att vi alla vet att sex är ett bra sätt att göra sig av med överskottsenergi, att varva ner. Att använda den energin till andra mer konstruktiva saker, kan jag kanske i vissa fall, men inte alltid, hålla med om. Då måste man ju vara övertygad om att det inte är konstruktivt att ha sex, men det tror jag att det är.

I mitt fall skulle det vara extremt konstruktivt just nu för då skulle jag varva ner tillräckligt för att göra det jag borde göra.

Kramar från Tinnitus, som tycker att drömmar är luriga och borde fråga om lov innan de invaderar ens hjärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar